וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס לכם ואתם רוצים לשנות קריירה? ענו קודם על ארבע השאלות האלה

וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים, וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים

24.6.2018 / 8:26

בזמן האחרון מנקרת לכם במוח המחשבה שעליכם לקום ולעזוב את מקום העבודה שלכם ולעשות שינוי קריירה, הרי כולם מסביבכם עושים את זה. כחלק מקבלת ההחלטה, יש כמה שאלות שכדאי לכם לשאול את עצמכם כדי שלא תתחרטו ביום שאחרי

אשת עסקים קוראת מסמך. ShutterStock
לא מסתדרים עם הבוס? לא בטוח שזו סיבה לשנות קריירה/ShutterStock

למה לשנות?

אנשים רבים, ואולי אתם ביניהם, נשאבים לתוך מקצוע מסויים וקריירה כי ככה ההורים רצו או כי זה היה המסלול המקובל כשהם היו צעירים. אתם ממשיכים לעבוד בתפקיד מסויים או בחברה מסויימת לאורך שנים כי זה מוכר ונוח, אך פתאום הגיע הרגע שאמרתם לעצמכם שעכשיו זה הזמן לשינוי.

מה גרם לתחושה הזו להתעורר דווקא עכשיו? אם זה בגלל שאתם לא מסתדרים עם הבוס הנוכחי או לא מרוצים מהמשכורת שלכם במקום העבודה, לא בטוח שזו סיבה מספיק טובה לשנות קריירה. במקרה זה, אפשר לנסות ליישר את ההדורים במסגרת מקום העבודה הנוכחי או להחליף מקום עבודה, אבל להישאר באותו מקצוע. אם מדובר במשהו יותר עמוק, הרגשה פנימית מתמשכת שתחום העיסוק שלכם אינו מתאים לכם ולאופי שלכם, זה עשוי להיות סימן שהגיעה העת לשינוי אמיתי בקריירה.

למה עכשיו?

בכל גיל אפשר לבצע שינוי בעיסוק ובחיים. במקרה זה הדגש הוא לא על הגיל, אלא דווקא על התזמון. אם יש ילדים קטנים בבית ושינוי בקריירה עשוי לאלץ אתכם להיות שעות ארוכות מחוץ לבית, אז זה לא בהכרח התזמון המתאים; אם בני הזוג שלכם לא עובדים ותקציב המשפחה מסתמך על המשכורת שאתם מביאים הביתה, אולי גם כאן עדיף לחכות זמן מה להתייצבות כלכלית וליציאת הילדים ממסגרות גן פרטיות במידה ויש כאלה. הרבה אנשים "מתעוררים" סביב גיל 40 ובוחרים לשנות את הקריירה. זה שלב בחיים שבדרך כלל תוכלו לשים את עצמכם בקדמת הבמה ולחשוב על מה תרצו להשיג ועל הדרכים לעשות את זה.

חפירה במשרד. ShutterStock
גיל 40 הוא זמן טוב לחשיבה מחדש/ShutterStock

מה מציאות ומה חלום?

הרעיון שיש לנו בראש לגבי המקצוע החדש שלנו לא תמיד תואם למציאות בשטח, ועל מנת שלא תנחלו אכזבה קשה כשכבר יהיה מאוחר מדי, עדיף לעשות קודם בירור מקיף על הפרקטיקה של המקצוע הנחשק.

פרטו לפרטים את הנושא: האם אתם מתכננים להיות עצמאים? האם תצטרכו הכשרה קצרה או לימודים ארוכים על מנת לעשות את ההסבה? מה אורח החיים הנגזר מהמקצוע החדש (למשל שעות עבודה ארוכות או נסיעות לחו"ל) והאם הוא מתאים לכם? מה תנאי העבודה - ישיבה במשרד או נסיעות ברחבי הארץ? עבודה בצוות או לבד מול מחשב או מול אנשים?

למדו את התחום לעומקו, דברו עם אנשים שעובדים בו ונסו ללמוד מהם כמה שיותר ואולי אפילו להתלוות אליהם, אם ניתן, או להתנדב במקום מתאים, על מנת לחוות בצורה טובה יותר איך ייראה היום-יום החדש.

שאלו את עצמכם בכנות: האם אתם עומדים להשתעמם מהעבודה החדשה תוך שנה?

צעיר עובד מול מחשב בסביבה משרדית. ShutterStock
עדיף לעשות קודם בירור מקיף על הפרקטיקה של המקצוע הנחשק/ShutterStock

כמה זה עולה לנו?

לכל שינוי יש עלויות, בעיקר אם מדובר בהקמת עסק חדש או בפיתוח קריירה שמצריכה רכישת נסיון וירידה ברמת השכר ההתחלתית. יש מקצועות שבהם תידרשו גם להכשרה או ללימודים עם עלות כספית וגם את זה צריך לקחת בחשבון. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהבנקים מאפשרים מסלולי הלוואה נוחים לסטודנטים וגם אפשרויות ההלוואה החוץ בנקאיות פתוחות בפניכם. אם הגעתם למסקנה שאכן נדרש שינוי ושזה העיתוי הנכון, ניתן להתגבר על המהמורה הכספית . יכול להיות שלתקופה של שנה-שנתיים תצטרכו לרדת מעט ברמת החיים או לדחות מאוויים אחרים כמו נסיעה ארוכה לחו"ל, אבל אל תשכחו שזוהי ירידה לצורך עלייה.

ספסל הלימודים קורץ לכם? חולמים על תואר שני? הלוואה ללימודים ואתם שם. לפרטים נוספים או להגשת בקשה להלוואה און ליין

*מתן האשראי כפוף לשיקול דעת הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים, וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully