וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה צעדים מידיים שיוציאו אתכם מהמינוס

15.4.2018 / 8:26

מינוס הוא למעשה הלוואה בריבית גבוהה לבנק, חוב שצריך להחזיר, אבל לא רק חוב: מינוס הוא סימפטום לבעיה עמוקה יותר של חוסר ניהול פיננסי. יציאה מהמינוס מחייבת צמצום הוצאות והגדלת הכנסות, את זה כולם יודעים, אבל איך מכבים את השריפה הכי מהר? קבלו חמש אפשרויות

ארנק ריק. ShutterStock
עם קצת מחשבה יצירתית ונחישות תוכלו לסגור את המינוס/ShutterStock

מימוש נכסים

סגירת מינוס בעזרת החסכונות שלכם היא לא אידאלית, משום שתמיד חשוב לשמור על כסף בצד, אבל אם יש לכם מספר תכניות חיסכון בדקו האם אפשר לשבור אחת מהן והאם ישנו קנס על שבירת החיסכון לצורך יציאה מהמינוס. שימו לב: אם אתם פודים את החיסכון שלכם שימו לב אם הוא צובר ריבית הנמוכה מהריבית שאתם משלמים על המינוס.

לקיחת הלוואה

קיימת אפשרות לסגור את המינוס בעזרת הלוואה, אבל חשוב לזכור שמדובר בפתרון נקודתי בלבד ולא כאמצעי להתגברות על מינוס כרוני. הלוואה לסגירת המינוס רלוונטית רק בתנאי שתוכלו לעמוד בהחזרי ההלוואה בנוסף להוצאות השוטפות. חשוב לבדוק מהו ממוצע הריבית של החזר המינוס ולקחת הלוואה רק ממקור בטוח. לדוגמה, ניתן לבקש מבנק ירושלים הלוואה מהירה עד 100,000 שקלים לכל מטרה, ללא ביטחונות וערבויות.

הלוואה טובה ירושלים - תגידו שלום למינוס: לפרטים נוספים ולהגשת בקשה אונליין

התייעלות בחובות ובהשקעות

ניתן להקטין את החזר ההלוואות על ידי פריסה של תקופת ההלוואה לזמן ארוך יותר. מצד אחד, ההלוואה תתייקר והמחויבות שלכם כלפי הגורם המלווה תתארך, אבל אם אין לכם דרך אחרת לסגור את המינוס אפשר לשקול את הדרך הזו.

שקלו פריסת חובות עבור הלוואות עם החזר חודשי גדול, על מנת להימנע מצבירת פיגורים בהחזרי ההלוואות שלקחתם, ובדקו האם כדאי לבצע מחזור משכנתא. אם לא ביצעתם מחזור משכנתא בשנתיים האחרונות, ייתכן שכך תוכלו לחסוך סכום כסף משמעותי. בנוסף, אם יש לכם מקורות השקעה, בדקו אפשרות לייעל אותם בכדי להגדיל את התשואה עליהם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טבלאות של הוצאות והכנסות. ShutterStock
הלוואה לסגירת המינוס רלוונטית רק בתנאי שתוכלו לעמוד בהחזרי ההלוואה בנוסף להוצאות השוטפות/ShutterStock

הגדלת הכנסה

דרך טובה לייצר פער חיובי בין ההכנסות להוצאות שלכם היא באמצעות מקור הכנסה נוסף כמו עבודה מהבית בשעות הערב, או שיפור של התנאים בהכנסה הנוכחית על ידי בקשת העלאת שכר או הגדלת מספר שעות העבודה.

צמצום מידי בהוצאות

הוצאות קטנות הולכות ומצטברות לסכומים גדולים. בדקו איפה אפשר לחסוך מיד: הוצאות כמו אוכל, ביגוד, בילויים, מותרות שונות, הוצאות תקשורת, חוגים לילדים והוצאות חד פעמיות לא מתוכננות, הן הוצאות שניתן לצמצם אותן, לבצע סקר שוק ולבחור בהצעות זולות יותר. קנו רק דברים שאתם חייבים ולא דברים שאתם רוצים. החליפו מותגים במוצרים זהים שאינם ממותגים. זה יסייע לכם בצמצום. מומלץ לבצע רישום של כל הוצאות ה"כסף הקטן" כדי לייצר מעקב ולהבין מה היקפן. בהמשך, שווה לבחון גם הוצאות קבועות כמו דיור והוראות קבע שונות ולבדוק אם תוכלו לצמצם אותן.

כמו כן, הנטייה הטבעית היא להגדיל את מסגרת האשראי שלנו כדי לאפשר כסף זמין לניצול, אבל זה עשוי להיות פתח להסתבכות כלכלית. צריך לקחת בחשבון את העלות שאנחנו משלמים על הכסף הזמין הזה, לשאוף לצמצום המסגרת, לשמור רק על כרטיס אשראי אחד ולהתאים את עצמנו אל המסגרת המצומצמת ולא להיפך.

שמים סוף למינוס, לוקחים אחריות

הצעדים המידיים יתאימו לכיסוי המינוס, אבל לא יספיקו כדי לפתור את הנושא מהשורש. כדי לצאת מהמינוס ולהבטיח שלא תיכנסו אליו שוב, עליכם להכיר במציאות, להבין את שורש הבעיה ולשנות הרגלים.

איך לוקחים אחריות? לומדים את תמונת המצב האמיתית, מבינים כמה ועל מה מוציאים ומכניסים על פי קטגוריות, מבינים אילו חיובים וזיכויים ישנם בחשבון: בודקים את הפעילות הפיננסית השוטפת 3 חודשים אחורה בעזרת דפי החשבון של הבנק, תדפיסי האשראי, ספחי השיקים, הוראות הקבע, משיכות המזומן, הלוואות, משכנתא וביטוחים ומתחשבים גם בהוצאות חד פעמיות שנתיות (כמו טסט של האוטו), או הוצאות דו חודשיות (כמו ארנונה או חשמל). מכינים דו"ח ראשוני פשוט של השוואה מול ההכנסות מבינים בדיוק מהו הפער שלכם, ומגדירים תקציב חדש כדי לצמצם אותו.

לקוחות כל הבנקים יכולים לבקש מבנק ירושלים הלוואה מהירה עד 100,000 שקלים לכל מטרה, ללא ביטחונות וערבויות. לפרטים נוספים ולהגשת בקשה אונליין.

* כל מתן אשראי כפוף לאישור הבנק בהתאם לתנאים ולמדיניות הבנק כפי שיהיו מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully