וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב? תלוי בכם: מתי כדאי לקחת הלוואה לחתונה ומתי כדאי להיזהר

26.3.2018 / 7:58

תמיד חלמתם על חתונה מפוארת או חווייתית במיוחד? מהר מאוד תגלו שאת החלומות לא תמיד קל לממן, וגם עלויות של חתונה בסיסית יכולות להיות גבוהות מאוד. המפתח למימון נכון של האירוע טמון בהגדרת תקציב ובחירת אופן המימון המתאים ביותר לכם

חתן וכלה. ShutterStock
הזוגות רוצים את החתונה הכי יפה ומושקעת, אבל איך לממן זאת נכון?/ShutterStock

שוק האירועים בישראל מגלגל כ-6 מיליארד שקלים וחתונת קיץ עם 350 אורחים תעלה כ-130 אלף שקלים, שהם כ-30% יותר מחתונת חורף שתעלה כ-110 אלף שקלים. כך גם חתונה ביום חמישי תעלה ב-25% יותר מחתונה באמצע השבוע (על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).

זוגות רבים חולמים על יום החתונה ורוצים שהאירוע יהיה בלתי נשכח גם עבור האורחים. אך איך מתמודדים עם ההוצאות ומתי נכון לקחת הלוואה למימון חתונה? לכן, לפני שאתם בוחרים סידורי פרחים מומלץ קודם כל להגדיר תקציב כולל לחתונה, שיכלול את עלות האולם, הקייטרינג, הביגוד, הצילום, המוזיקה וכל העלויות הנוספות שמתלוות לארגון אירוע.

מה צריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה לחתונה?

האם ההלוואה מיועדת למימון הוצאות חתונה בסיסיות או מותרות? מומלץ להימנע מנטילת הלוואה לצורך מותרות, שכן לא תמיד ההכנסות מהחתונה מצליחות לכסות חתונות יקרות מאוד, וכך לאחר שבירת הכוס תמצאו את עצמכם עם החזרי הלוואה לתקופה ארוכה.

מה תעשו ביום שאחרי? חתונה זה ערב אחד שלאחריו מתחילים חיים משותפים שלמים. אם הוצאות החתונה יגרמו לכך שתתחילו את חייכם המשותפים בחריגה, מומלץ קודם כל לדאוג לצמצום הוצאות החתונה וגם לחשוב על הוצאות קרובות כמו ירח דבש או רכישת דירה.

זוג נשוי בודק את המאזן הפיננסי שלו. ShutterStock
אם הוצאות החתונה יגרמו לכך שתתחילו את חייכם המשותפים בחריגה, מומלץ קודם כל לדאוג לצמצום הוצאות החתונה/ShutterStock

בחרתם לקחת הלוואה לחתונה. אילו הלוואות יכולות להתאים לכם?

הלוואת גישור - זוהי הלוואה שמסייעת לגשר על פער זמנים בין ההוצאות לבין הכנסות שעתידות להגיע. הלוואה זו ניתן לקחת לפני החתונה, ולסגור אותה בתשלום אחד אחרי החתונה.

הלוואה לטווח ארוך - שיטת הלוואה זו מאפשרת לכם לפרוש את ההחזרים על פני כמה שנים, ובכך להחזיר סכום כסף קטן יחסית בכל חודש. מומלץ לבחור באופציה זו אם החזרי הלוואה לטווח קצר מכבידים עליכם.

ממי לקחת הלוואה לחתונה?

הלוואה לחתונה מהבנק שלכם - חלק מהבנקים יציעו לכם הלוואה לחתונה בגובה של 50-70 אלף שקלים לתקופה של 18 חודשים, כשהטבה זו שמורה לבעלי חשבון עו"ש ומעבירי משכורת בלבד. שימו לב: נטילת הלוואה לחתונה מהבנק שבו מתנהל חשבונכם עשויה לגרום לחריגה או לניצול מקסימלי של מסגרת האשראי שלכם, ולכן הוצאות נוספות שעתידות להגיע כתוצאה מהחתונה עשויות לגרום למשיכת יתר המחויבת בריבית גבוהה במיוחד.

הלוואה לחתונה מחברת כרטיסי אשראי - חברות כרטיסי האשראי לרוב יציעו הלוואות של עד 30 אלף שקלים למשך שלוש שנים למחזיקי כרטיס. יתרונן העיקרי של הלוואות מסוג זה הוא במהירות ובקלות שבה הן ניתנות, בלי ערבים ומבלי שתצטרכו להגיע לבנק או למוקד חברת האשראי. חסרונן הגדול הוא הריבית הגבוהה הנגבית עבורן, שעשויה להגיע עד כ-15% מגובה ההלוואה.

הלוואה בנקאית מבנק אחר - כדי ליהנות מתנאים נוחים של בנק ומבלי לפגוע במסגרת האשראי שלכם, ניתן לקחת הלוואה מבנק אחר.

בבנק ירושלים, לדוגמה, אפשר לבקש הלוואה של עד 60,000 שקלים עם ריבית אטרקטיבית, ללא צורך בביטחונות או בפיקדונות, בפריסה נוחה של עד 72 תשלומים. ניתן להגיש בקשה להלוואה בקלות ובמהירות באמצעות אתר האינטרנט. ושיהיה במזל טוב.

לפרטים נוספים או להגשת בקשה להלוואה און ליין.

*אין באמור כדי להוות הצעה למתן אשראי. כל מתן אשראי כפוף לאישור הבנק בהתאם לתנאים ולמדיניות הבנק כפי שיהיו מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully