וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפים ללידה? הדרך להתמודד עם ההוצאות הכספיות הגדולות

וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים, וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים

12.7.2018 / 8:08

בעוד מספר חודשים יתווספו אל הבית לא רק תינוק חדש ואושר גדול, אלא גם דאגות חדשות, חלקן פיננסיות. כמה הוצאות הקשורות בלידה אנחנו מוציאים? כ-20,000 שקלים בממוצע. ואיך אפשר להתמודד עם העול הכלכלי? כל מה שצריך לדעת על הלוואה לקראת לידה

מחזיקים ידיים בלידה. ShutterStock
העלות הישירה של תינוק חדש בתקופה שבה הוא מטופל בבית בכ-500 שקלים לחודש בממוצע/ShutterStock

ההוצאות הכרוכות בלידת תינוק חדש הן רבות, החל מבדיקות רפואיות, דרך ריהוט וציוד ועד לסיוע כלכלי לתקופה של חופשת הלידה. מחקרים שונים מעריכים את ההוצאות לקראת הלידה בכ-20,000 שקלים בממוצע, ואת העלות הישירה של תינוק חדש בתקופה שבה הוא מטופל בבית בכ-500 שקלים לחודש בממוצע. זוגות רבים מתקשים להתמודד עם העול הכלכלי ומחפשים פתרונות שונים להקלה על מצב חשבון הבנק, וכיום ניתן למצוא בבנקים רבים, וכן בחברות אשראי חוץ בנקאיות, הלוואות המיועדות למטרה זו, בתנאים שונים, המאפשרים מרווח נשימה כלכלי לתקופה שאחרי הלידה.

בעוד מספר חודשים יתווספו אל הבית לא רק תינוק חדש ואושר גדול, אלא גם דאגות חדשות, חלקן פיננסיות. לשם כך נועדה הלוואה לקראת לידה.

הלוואה לקראת לידה היא למעשה הלוואה לכל מטרה, מוצר מוכר, נפוץ ומקובל בחברות הפיננסיות ובבנקים השונים. ניתן לקחת הלוואה ללידה באמצעות הבנק שבו מתנהל חשבון העו"ש שלכם - אך אין זה מן ההכרח; ניתן לקחת הלוואה זו עם או ללא בטחונות/ערבים, בפריסה משתנה על פני תקופת זמן שנעה בין מספר חודשים למספר שנים - בכל גוף פיננסי תמצאו תנאים מעט שונים.

ניתוח קיסרי. ShutterStock
זה הזמן להשקיע בתכנון כלכלי נכון לקראת הלידה/ShutterStock

המטרה - לידה, האמצעי - הלוואה

יש לכם 9 חודשים להתכונן ללידה, אז חוץ מקורס הכנה ללידה וחיפוש השם הנכון לרך הנולד, כדאי להשקיע את הזמן בתכנון כלכלי נכון לקראת הלידה ובהבנה מהו הסכום הנכון לכם לנטילת הלוואה ללידה. בצעו חשיבה מדוקדקת בנוגע לחשבון ההוצאות וההכנסות שלכם כיום, ובעוד מספר חודשים. קחו בחשבון את מענק הלידה המשולם לכל יולדת מהביטוח הלאומי (הסכום משתנה עבור ילד ראשון, שני או שלישי וכן הלאה), וחשבו מראש, על אף הקושי שבדבר, מהי תקופת חופשת הלידה אותה אתם רוצים ויכולים לאפשר לעצמכם מעבר לזמן הקבוע בחוק.

דעו, כי לא רק ההוצאות הישירות יעלו, אלא גם העקיפות: בתקופת חופשת הלידה השימוש בבית גבוה יותר, וכפועל יוצא גם חשבונות המים, החשמל, המזון וכן הלאה. גם בסיום חופשת הלידה יתגלו הוצאות נוספות למעון או למטפלת, ההוצאות יגדלו וההכנסות יקטנו. את כל הגורמים האלו צריך לזכור בזמן שאתם מתכננים נטילת הלוואה ללידה.

מה צריך לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לקראת לידה?

* בדקו היטב את תנאי ההלוואה: קראו את האותיות הקטנות ואת הסייגים והיו בטוחים כי אתם מבינים את הכתוב.

* בדקו אילו ביטחונות אתם מתבקשים להציג.

* בדקו עד כמה מידית ההלוואה והאם התנאים הולמים את הצרכים שלכם.

* חשבו את גובה ההחזר החודשי הנובע מהסכום שביקשתם, וקחו בחשבון את תקופת חופשת הלידה, שבה נפגעת משכורת אחת וההוצאות גדלות.

* בדקו את תנאי ההחזר, את קרן ההלוואה והריבית ואת התנאים המשתנים להחזר של כל אחד מהם. חשוב לוודא שתוכלו לעמוד בהחזרים החודשיים ולא תיקלעו למשבר פיננסי שיחייב אתכם לקחת הלוואות נוספות.

* מומלץ לבצע סקר שוק ולבדוק איזו הלוואה תספק לכם את התנאים האופטימליים לעבור את התקופה הקרובה בשקט נפשי.

הלוואה לוקחים רק מבנק, גם אם הוא לא שלך
ללקוחות כל הבנקים ניתן לבקש מבנק ירושלים הלוואה עד 100,000 ש"ח לכל מטרה, ללא ביטחונות וערבויות. לפרטים נוספים ולהגשת בקשה אונליין >>

* מתן האשראי כפוף לשיקול דעת הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים, וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully