וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוואה לטווח קצר או ארוך: אפקט הזמן שחובה לקחת בחשבון

25.2.2018 / 11:07

לפני שאתה בוחר את סוג ההלוואה שלך, חשוב שתדע באיזה טווח מדובר. יש הלוואות ארוכות הפרוסות לאורך מספר שנים ויש הלוואות לתקופות קצרות. בכל מסלול יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר

בדיקת מאזן כספי באמצעות סמארטפון. ShutterStock
אין לך מקור מימון קבוע? עדיף שתיקח הלוואה לטווח קצר/ShutterStock

עולם ההלוואות עמוס באפשרויות ומסלולים, ריביות משתנות וחלוקת החזרים. הלוואה לתקופה קצרה נעה בדרך כלל בין שנה לחמש שנים והלוואות כמו משכנתה, למשל, ניתנות לטווח ארוך של 10-30 שנים וההחזרים נפרעים מדי חודש.

על מנת שתוכל להחליט נכון בנוגע לתקופת ההלוואה הרצויה, יש מספר גורמים שכדאי להתחשב בהם:

• סיבה להלוואה: כשמדובר בהלוואה עסקית המיועדת למשל לפתיחת עסק, קניית סחורה וכדומה, חשוב לצפות את זמן ההחזר ולבחור את טווח ההלוואה בהתאם לצפי הרווחים.

• מקור מימון: בחירה בהלוואה לטווח ארוך היא בחירה נכונה כל עוד יש מקור מימון שמכניס בכל חודש סכום קרוב לסכום ההחזר החודשי. אין לך מקור מימון קבוע? עדיף שתיקח הלוואה לטווח קצר כשמקור הסכום להחזר ידוע לך מראש.

• עלות ההלוואה: בין אם בחרת באפשרות של הלוואה בנקאית ובין אם בחרת בהלוואה באמצעות גוף אחר, כדאי שתדע מראש באיזו עלות מדובר. ריבית של הלוואה כזו קל לחשב, בעיקר כשמדובר בהלוואה לטווח קצר. אז גם לא צפויות לך הפתעות.

לפרטים נוספים או להגשת בקשה להלוואה און ליין

העברת כסף אונליין. ShutterStock
בשוק ההלוואות החוץ בנקאיות ניתן לקבל הלוואה כמעט לכל מטרה ולפרוס את ההחזרים על פני כמה שנים/ShutterStock

הלוואה לטווח בינוני

בין הלוואה קצרה לשנה להלוואה ארוכה ל-30-10 שנים, יש הרבה באמצע. הלוואה לשש שנים, למשל, אולי נשמעת ארוכה, אבל למעשה מדובר בהלוואה די ממוצעת גם מבחינת הזמן וגם מבחינת הסכומים ולכן היא נחשבת לבינונית. הלוואה כזאת משלבת שני היבטים:

זמינות הכסף: הלוואה לשש שנים אמנם לא תאפשר לך לקבל את הכסף במהירות שיא כמו הלוואות אקספרס קצרות, אבל זמן האישורים והבירוקרטיה הנדרש לתקופה כזו אינו ארוך במיוחד ועדיין יאפשר לך גישה מהירה יחסית לסכום שסוכם.

גמישות: הבנקים אמנם מציעים מסלולי הלוואה ייעודיים לתקופה של שש שנים, אבל גם במסלול הכללי שמיועד לכל מטרה, תוכל לקבל הלוואה שכזו. בשוק ההלוואות החוץ בנקאיות ניתן לקבל הלוואה כמעט לכל מטרה ולפרוס את ההחזרים על פני כמה שנים כשהתנאים נקבעים במשא ומתן בין הצדדים.

*אין באמור כדי להוות הצעה למתן אשראי. כל מתן אשראי כפוף לאישור הבנק בהתאם לתנאים ולמדיניות הבנק כפי שיהיו מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully