וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים שינוי? הדרך לשבור לעצמכם את חיי השגרה

21.5.2018 / 8:41

תחביב חדש, תכנון נסיעה ארוכה לחו"ל, לימוד שפה, אימוץ חיית מחמד וחזרה לספסל הלימודים - הדברים שיעזרו לכם לשבור את השגרה השוחקת ולרענן את החיים

ריצה בים. ShutterStock
אין דבר שוחק יותר משגרת בית?עבודה?בית/ShutterStock

כולנו מכירים אותה, את השגרה: קמים בבוקר, מתכוננים ליום חדש, נכנסים לאוטו, נוסעים אל מקום העבודה, חוזרים הביתה, אוכלים ארוחת ערב, צופים בעוד פרק של איזו קומדיה, נכנסים מותשים למיטה והופ - עוד יום עבר. עוד רגע נתעורר והכל יתחיל מהתחלה, עד לסוף השבוע. אין דבר שוחק יותר משגרת בית?עבודה?בית. כדי לטלטל אותה, את השגרה, אפשר לרענן אותה בתחביבים, בנסיעה לחו"ל או בלימוד שפה חדשה. לעתים זה תלוי בנחישות שלנו או בתכנון זמן נכון שיאפשר לנו לשבור את השגרה, ולעתים הלוואה קטנה מהבנק יכולה לעזור לנו לממש את שבירת השגרה המבורכת. הנה כמה רעיונות:

בפעם הבאה שישאלו מי יכול להביא גיטרה

אין כמו תחביב חדש ומרגש כדי לשפר את החיים. זה יכול להיות פעילות גופנית כמו יוגה, טיפוס על קירות, שחייה; מלאכת יד דוגמת קדרות, שיפוץ רהיטים, תפירה, סריגה, בישול, או נגינה בכלי חדש - גיטרה, פסנתר או מפוחית. אם תמצאו משהו שאתם מתמסרים לו בקלות, מהר מאוד תמצאו את עצמכם מחכים לרגע שבו תחזרו אל מזרן היוגה, אל מכונת התפירה או אל הפסנתר.

בחור צעיר מנגן בגיטרה. ShutterStock
אין גיל שבו מאוחר מדי להתחיל ללמוד/ShutterStock

התכנית הגדולה לקיץ 2019: מתכננים טיול לחו"ל

אחת הדרכים לרענן את השגרה היומיומית היא להתכונן למשהו גדול. זה יכול להיות חתונה או בניית בית, אבל גם יכול להיות פשוט טיול. רובנו נוסעים מדי פעם לחו"ל, אבל מתי בפעם האחרונה נסעתם ליפן, לדרום אמריקה או לאוסטרליה? לטיול גדול כזה, שדורש חודשים של תכנון מוקדם? ההכנות לנסיעה כזו יכולות להכניס המון עניין לחיים ולרגש בכל יום מחדש עד לתאריך המיוחל. אין לכם מספיק כסף בעו"ש לטיול? אל ייאוש. קחו הלוואה.

איך אומרים "לשבור שגרה" ביפנית?

לימוד של שפה חדשה דורש זמן, נחישות והתמדה. למעשה, זהו תהליך שלא נגמר לעולם, אבל הוא מעשיר אותנו בתפיסת עולם חדשה. איך בוחרים? יש שפות שיש לנו משיכה טבעית אליהן כי הן מתנגנות טוב באוזן, אבל אפשר גם להחליט שבעוד חמש שנים מהיום תיסעו לאיטליה, לספרד, לגרמניה או ליפן ותתנהלו שם בשפה החדשה שלמדתם. אפשר גם לבחור לפי אינטרסים מקצועיים (האם אתם עובדים הרבה עם סין? למדו מנדרינית), תקשורת עם קרובים (איזה כיף יהיה לשוחח עם סבתא ביידיש) או רצון לשפה סודית שרק אתם ובן או בת הזוג תדברו.

חברה הטוב ביותר של האדם הלחוץ: חיית מחמד

חיית מחמד חדשה בבית היא אמנם אחריות גדולה מאוד, אבל היא מחזירה לא מעט אהבה. כלב פוגש אותנו בכניסה לבית כשאנחנו חוזרים מהעבודה, גורם לנו לצאת לטיול ולהישאר פעילים גם בימים הגשומים ביותר, ומשפר את מצב הרוח גם כאשר כולם סביבנו מעצבנים. כשאנחנו עצבניים או מוטרדים, אין כמו נוכחות של חתול מגרגר להרגעת הרוחות. הוכח כי לטיפול בחיות מחמד השפעה מכרעת על הרוגע שלנו - הם הופכים אותנו לרגועים ולפיכך גם בריאים יותר.

כלב מלקק פנים של בחורה. ShutterStock
חיית מחמד תמיד תאהב אותנו והופכת אותנו לרגועים ושמחים יותר/ShutterStock

בונים מערכת: חוזרים אל ספסל הלימודים

לא לחינם רבים מאתנו זוכרים את התקופה הסטודנטיאלית כתקופה מרגשת, ולא רק בגלל שהיינו אז יפים וצעירים, אם כי זה בחלט עוזר. הגירוי האינטלקטואלי של החיים בסביבה אקדמית עושה את שלו - אנחנו חושבים על סוגיות שאיננו נדרשים אליהן בחיי היומיום, קוראים מאמרים, פותרים תרגילים ונפגשים, בתדירות זו או אחרת, עם סטודנטים אחרים. אם יש לכם תואר ראשון, המשיכון לתואר שני. אם יש לכם תואר שני, המשיכו לדוקטורט, או לתואר ראשון/שני נוסף, בתחום שתמיד עניין אתכם ומעולם לא הספקתם להתעמק בו.

וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully